Ved innmelding fyller alle medlemmer ut et skjema vedrørende opprettelse av AvtaleGiro, som Mudo AS sender videre til din bank. Det kan ta mellom 5 og 50 dager før en AvtaleGiro er registrert i banken. Her er vi dessverre prisgitt bankens behandlingstid. Så snart Mudo AS får beskjed fra din bank om at avtalen er aktivert, vil vi foreta trekk den 15. hver måned. Dersom din avtale er aktivert i banken og du likevel mottar faktura, kan dette skyldes følgende:
- Avtalen var ikke aktivert i vårt system da vi sendte inn trekk for kommende måned. (Trekk som blir foretatt den 15. hver måned sendes fra Mudo AS til banken ca. den 28. i forrige måned).
- Du har selv stoppet AvtaleGiroen.
- Du har byttet bank eller treningssenter. I disse tilfellene må det opprettes en ny AvtaleGiro.
- Dersom du mottar en purring/betalingspåminnelse, skyldes dette sannsynligvis at det ikke var dekning på konto den 15. når trekket ble foretatt.
- Mottar du en purring, sjekk på din kontoutskrift om måneden purringen gjelder for er betalt. Er du fortsatt usikker på om den skal betales eller ikke, kontakt Mudo kundeservice for mer informasjon.